FAQ

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen over ons product. Gebruik het filter om info te vinden over een specifiek onderwerp.

Filter vragen:

Wat is de EasySaver PA2 GSM personenalarmering?

De EasySaver PA2 GSM personenalarmering is een handig alarmsysteem voor thuisgebruik. Met deze personenalarmering is de gebruiker in staat om familie, vrienden en/of de mantelzorger te waarschuwen in geval van nood of paniek. Tot maximaal 10 personen zijn te waarschuwen met de EasySaver PA2. Deze mensen ontvangen bij een alarmering een SMS (5 nummers) en/of een spraakoproep (5 nummers).

Heeft u een vaste telefoonlijn nodig?

Nee, u heeft geen vaste telefoonlijn nodig. Het systeem werkt op een simkaart en verstuurt zijn meldingen via het mobiele netwerk.

Wat gebeurt er bij een stroomstoring?

Door de ingebouwde back-up batterij blijft het alarmsysteem enkele uren in de lucht bij een stroomstoring. Valt de stroom uit, dan zal het systeem dit melden via een SMS-berichtje aan de contactpersonen. Zodra de stroom hersteld is, volgt ook hiervan een bericht via de SMS. Deze meldingsfunctie is desgewenst uit te schakelen.

Kan ik het systeem bij een verhuizing gewoon meenemen?

Ja, dit is zeker mogelijk. De EasySaver PA2 is een personenalarm dat werkt via een simkaart. Bij een verhuizing kunt u het systeem meenemen en direct weer gebruiken in de nieuwe woning. U heeft namelijk geen vaste lijn nodig en ook geen internet.

Is het systeem geschikt voor gebruik in Nederland en België?

Ja, de software in de EasySaver PA2 is speciaal geschreven voor gebruik in Nederland en België. Een uitgebreide Nederlandstalige handleiding wordt standaard meegestuurd.

Waaruit bestaat het onderhoud van het systeem?

Ons advies is om eenmaal per twee maanden het persoonsalarm te controleren. De batterijen van de draadloze knoppen (o.a. armband en/of nekhanger) dienen regelmatig te worden vervangen.

Welke paniekknoppen zijn er?

De EasySaver PA2 is uit te breiden met een paniekknop op een armband en een paniekknop aan een nekhanger. Ook vaste paniekknoppen (bijvoorbeeld in de badkamer of slaapkamer) zijn verkrijgbaar. Tot maximaal 16 paniekknoppen en/of sensoren kunnen worden ingezet.

Welke sensoren zijn er?

De EasySaver PA2 is uit te breiden met bewegingssensoren en deursensoren. Tot maximaal 16 sensoren en/of paniekknoppen kunnen worden ingezet.

Wat is het bereik van de paniekknoppen?

De EasySaver PA2 moet een centrale plaats in huis krijgen. Het bereik van de paniekknoppen tot aan de alarmmodule is ongeveer 25 tot 40 meter. In de meeste huizen zal dit toereikend zijn. Heeft u een grote tuin? Dan is het mogelijk dat u achter in de tuin buiten het bereik van de alarmmodule komt. Het is daarom belangrijk om bij de installatie uitgebreid te testen tot waar de paniekknoppen bereik hebben!

Is de paniekknop waterdicht?

De paniekknoppen bij de EasySaver GSM-PA2 zijn spatwaterdicht. Dit betekent dat de paniekknop tijdens het douchen om mag blijven.

Wat gebeurt er als u per ongeluk de paniekknop indrukt?

Het kan een keer voorkomen dat het alarm per ongeluk wordt ingedrukt. Dan zal het systeem gaan waarschuwen. Er zijn twee manieren om de alarmering te stoppen: 1) houd vijf seconden de SOS-knop op de EasySaver PA2 ingedrukt. Het systeem stopt dan met alarmeren. 2) vertel de gewaarschuwde contactpersoon via de spreek-luister verbinding dat het een vals alarm betreft. Door een # in te toetsen op de telefoon kan de contactpersoon de alarmmelding beëindigen. Let op! Naast bellen is het ook mogelijk om een SMS-je te sturen naar de contactpersonen. Bij een alarmering zullen de SMS berichten altijd verzonden worden, dus ook bij een alarm dat per ongeluk gaat.

Hoeveel contactpersonen kunt u waarschuwen?

Met de EasySaver PA2 personenalarmering kunt u 1 tot maximaal 10 personen waarschuwen. Er kan naar 5 nummers een sms verzonden worden en naar 5 nummers gebeld worden.

Is er een abonnement bij een meldkamer nodig?

Nee, dit is een seniorenalarm zonder abonnement bij een meldkamer. Volstaat het waarschuwen van familie of de mantelzorger dan is de EasySaver PA2 personenalarmering een uitstekende keuze. Er zijn situaties denkbaar dat een professionele meldkamer een betere keuze is. In dat geval levert de meldkamer vaak ook een eigen alarmsysteem.

Kunt u de wijkverpleging of mantelzorger waarschuwen?

Uw mantelzorger kunt u na instemming toevoegen aan de personenalarmering. In de praktijk komt dit regelmatig voor. De wijkverpleging is terughoudend en zal alleen in specifieke situaties gewaarschuwd mogen worden met ons alarmsysteem. Bijvoorbeeld wanneer u zelf geen familieleden in de buurt hebt wonen die u te hulp kunnen snellen. Let op: u dient voor aanschaf uit te zoeken of alarmmeldingen naar de wijkverpleging verzonden mogen worden.

Wat wordt van een contactpersoon verwacht?

Een contactpersoon moet weten dat hij of zij gealarmeerd kan worden, zowel overdag als ‘s nachts. In het geval van nood weet de contactpersoon hoe te handelen en/of wie te waarschuwen. In de buurt wonen om snel ter plekke te kunnen zijn is een grote pre.

Wat gebeurt er als de melding in de VOICEMAIL terecht komt?

Uniek in de EasySaver PA2 is de controlefunctie om te bepalen of de alarmmelding in een voicemail terecht komt. Veel op de markt verkrijgbare SOS alarmsystemen stoppen namelijk met alarmeren zodra het netwerk aangeeft dat er een verbinding is. In het geval van een voicemail stopt het systeem dan met alarmeren. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het alarmbericht moet immers bij een echte persoon uitkomen. De EasySaver GSM-PA2 personenalarmering controleert daarom of er binnen 30 seconden een reactie van de ontvanger komt en gebeurt dit niet dan zal het systeem het volgende nummer in de lijst bellen, totdat iemand op de oproep reageert.

Hoe werkt de spreek-luisterverbinding precies?

In de EasySaver PA2 zit een ingebouwde spreek-luisterverbinding. U drukt op het alarm en de eerste contactpersoon wordt gebeld. Bij hem of haar gaat de telefoon over. Besluit de contactpersoon het gesprek aan te nemen, dan kunt u direct via de spreek-luisterverbinding met elkaar spreken. U hoeft daarvoor verder niets vast te houden. Wel dient u in de buurt te zijn van de plaats waar de EasySaver PA2 is opgesteld. Staat de personenalarmering in een gewone woonkamer, dan kunt u elkaar overal in die ruimte voldoende horen. Let op: via de losse paniekknoppen kunt u wel alarmeren, maar niet spreken, daarvoor dient u in de buurt te zijn van de EasySaver PA2.

Hoe kan een contactpersoon de alarmering opvolgen?

De contactpersoon wordt gewaarschuwd, neemt op en beoordeelt de situatie. Gaat deze persoon actie ondernemen, dan hoeven de anderen niet meer gebeld te worden. In dat geval dient de contactpersoon binnen 30 seconden op # te drukken op zijn telefoon.

Is de PA2 GSM personenalarmering simlockvrij?

Ja, het systeem is simlockvrij. U kunt dus een simkaart van elke provider gebruiken.

Moet u een prepaid of abonnement nemen?

Wij adviseren om een abonnement te nemen en dus niet voor een prepaid simkaart te kiezen. Het nadeel van prepaid is dat het beltegoed op kan raken of kan verlopen. Opwaarderen is alleen online mogelijk en dus niet via de alarmmodule. Neem daarom bijvoorbeel een Duidelijk! Voordeel abonnement of kies bij een andere provider voor een voordelige bundel met ongeveer 100 minuten/sms per maand. Dat zal in de praktijk ruim voldoende zijn. Data heeft u niet nodig bij de EasySaver PA2.

Van welk netwerk maakt het systeem gebruik?

De EasySaver PA2 is een GSM personenalarmering en is alleen geschikt voor 2G netwerken.

Zijn er providers die GSM (2G) niet meer ondersteunen?

Klanten die een nieuw abonnement afsluiten bij Tele2 kunnen alleen bellen via 4G. Tele2 is namelijk gestopt met de ondersteuning van 2G. Een abonnement bij Tele2 raden we daarom af.

Kunt u het alarmsysteem zelf programmeren?

Met de uitgebreide Nederlandstalige handleiding is de EasySaver PA2 stap voor stap in te stellen. Heeft u weinig ervaring met het instellen van apparatuur? Een handig familielid wil u hierbij vast een handje helpen. Heeft u vragen of twijfels, dan kunt u ook altijd contact met ons opnemen.

Kunt u het systeem direct klaar voor gebruik met simkaart ontvangen?

Dit is zeker mogelijk! In dat geval activeren wij een Duidelijk!Voordeel abonnement voor u. Bij uw bestelling kunt u aangeven welke nummers gewaarschuwd dienen te worden en in welke volgorde. Wij plaatsen deze nummers in het alarmsysteem. Paniekknoppen of sensoren die u eventueel mee bestelt zullen we ook u voor aanmelden. Zodra het EasySaver PA2 bij u thuis wordt bezorgd, hoeft u alleen maar de stekker in een vrij stopcontact te steken en onze alarmunit aan te zetten.

Kunt u de kosten van de personenalarmering vergoed krijgen?

Als er medische redenen bestaan om de personenalarmering te nemen, dan vergoedt uw zorgverzekeraar mogelijk een deel van de kosten. Wel moet u een verklaring van uw huisarts hebben, waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft. De aanschaf van de EasySaver PA2 wordt dan mogelijk vergoed. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar de precieze voorwaarden.

Zit er GPS op de personenalarmering?

Nee, op de EasySaver PA2 zit geen GPS waarmee u te volgen bent wanneer u uw huis verlaat.

Zit er een valdetectie op de paniekknop?

Nee, de paniekknop zal een val niet registreren. Om een alarm te maken, dient u zelf een paniekknop in te drukken.

Heeft u een vraag die niet in deze FAQ-lijst staat?

Stuur een mail naar info[at]vastenmobiel.com of bel 0341-767288 (werkdagen 9.00 - 17.00 uur).

Vragen over ons systeem?

Kijk op onze FAQ pagina of neem contact met ons op!


vastenmobiel.com

Eenspan 19a

3897 AL Zeewolde

0341-767288

info[at]vastenmobiel.com

© vastenmobiel.com 2019 - All rights reserved.